• Darmowa dostawa od 100zł
  • Darmowy odbiór i zwrot w salonie
  • Możliwość zapłaty w ratach

Piłki gimnastyczne

Piłka do ćwiczeń – niezawodny element treningu w domu

Piłka gimnastyczna stanowi uniwersalne akcesorium do wysiłku fizycznego. Możemy korzystać z niej nie tylko na siłowni, ale również podczas treningów w domowym zaciszu. Specyfikę wykonywanych aktywności zawsze należy dostosowywać do sprawności fizycznej danej osoby oraz efektów, które pragnie ona osiągnąć. Ćwiczenia z tego typu sprzętem sprawdzą się zarówno do modelowania sylwetki, jak i wzmacniania kręgosłupa czy korekcji postawy. Spora zaleta treningu z piłką to również bezpieczeństwo. Świadczy o tym fakt, że kobiety mogą praktykować ćwiczenia na piłce w ciąży, łagodząc częste wówczas bóle kręgosłupa, a także rozciągając i wzmacniając mięśnie karku czy miednicy.

Wybór piłki do ćwiczeń

W zależności od kondycji fizycznej oraz zdrowotnej, wieku, wagi, jak również własnych preferencji możemy wybierać różne piłki do ćwiczeń. Przy zakupie warto zwracać uwagę nie tylko na ich rozmiar, ale i wytrzymałość oraz wszelkie dodatkowe cechy. Poniżej wymieniamy najpopularniejsze rodzaje piłek do codziennej gimnastyki.

 

  • Piłka fitness – znana także jako piłka gimnastyczna. To zdecydowanie najczęściej spotykana piłka dmuchana do ćwiczeń, z którą możemy rozciągać oraz wzmacniać mięśnie niemal każdej partii ciała. Ćwiczenia z piłką fitness dodatkowo mobilizują mięśnie, ponieważ wymagają wzmożonego zachowywania równowagi. Najpopularniejsza wersja to piłka do ćwiczeń 65 cm występująca w różnych kolorach do wyboru. Z tego rodzaju piłki fitness może korzystać każdy, na bieżąco modyfikując aktywności podczas treningu. Nasz asortyment obejmuje modele marki Energetics znakomicie sprawdzające się w codziennych aktywnościach.
  • Piłka rehabilitacyjna – w przypadku osób, które interesuje piłka rehabilitacyjna ćwiczenia mają nieco inną specyfikę. Zwykle polegają one na wzmocnieniu konkretnej partii mięśniowej oraz złagodzeniu odczuwanego bólu i dyskomfortu. Modele przeznaczone do rehabilitacji ruchowej także występują w rozmiarze 65 cm. Nie w każdym przypadku musi być to jednak duża piłka do ćwiczeń. Często fizjoterapeuci dobierają pacjentom mniejsze warianty, na przykład o średnicy 25 cm. Niektóre z nich posiadają dodatkowe wypustki masujące ciało podczas treningu. Tak zwana piłka z kolcami pobudza krążenie i może łagodzić ból czy zakwasy. Wśród produktów w sklepie Intersport warto zwrócić uwagę szczególnie na serię Stability Ball od producenta SKLZ. Artykuły docenią osoby próbujące wrócić do formy sprzed kontuzji.
  • Piłka do ćwiczeń w ciąży – kobiety będące w ciąży powinny wykonywać ćwiczenia na piłce w pozycji siedzącej. Z tego powodu modele dla nich przeznaczone zwykle mają nieco większą średnicę, np. 75 cm. Zaleca się jednak, by dobierać rozmiar akcesorium do wzrostu użytkowniczki. Piłki do ćwiczeń dla pań spodziewających się dziecka są również bardziej wytrzymałe, mogąc znieść duże obciążenie – użyty do ich wykonania materiał zapobiega rozerwaniu.
  • Piłeczka rehabilitacyjna – ta mała piłka gumowa do ćwiczeń, zwana także piłką do masażu, posiada zupełnie odmienną specyfikę działania od wyżej wymienionych akcesoriów.   Niewielka piłka z kolcami do rehabilitacji bardzo dobrze sprawdza się w przypadku problemów ze spiętymi mięśniami. Masaż możemy wykonywać zarówno z partnerem, jak i samodzielnie.
  • Piłka do jogi – zwykle może być wykorzystywana również przy ćwiczeniach gimnastycznych, na przykład fitnessie czy aerobiku. Niektórzy producenci dodają jednak do zestawu dedykowane do jogi akcesoria, między innymi pierścień stabilizujący oraz gumy oporowe.

Zalety ćwiczenia na piłkach

Bezapelacyjny atut ćwiczenia na piłce gimnastycznej to wzmacnianie mięśni całego ciała, bez zbędnego obciążenia stawów. Często wykorzystywana piłka do fitnessu rozwija naturalną koordynację ruchową oraz poczucie równowagi. Niezależnie od tego, jaką dokładnie wersję wybierzemy, akcesorium z pewnością będzie stanowić ciekawe i przydatne uzupełnienie ćwiczeń w domu.

 

Wybierając piłkę fitness, możemy wykonywać na przykład brzuszki, unoszenia bioder, pompki oraz deski. Dzięki urozmaiceniu aktywności tego rodzaju sprzętem mięśnie zostaną szybciej rozbudowane oraz wymodelowane, ponieważ będą musiały dodatkowo utrzymywać ciało w stabilizacji.

 

Ćwiczenia na piłce rehabilitacyjnej powinny z kolei polegać przede wszystkim na rozciąganiu kręgosłupa. Z tego powodu zwykle dotyczą one leżenia na piłce w różnych pozycjach i rolowaniu całego ciała. I w tym przypadku proces rehabilitacyjny może zostać znacznie przyspieszony. Piłka dobrze dostosowuje się do naturalnych krzywizn ciała, nie nadwyrężając mięśni, ścięgien oraz stawów.