​​​​​​​

Twoje bieganie stanie się bardziej komfortowe niż kiedykolwiek wcześniej! Poznaj bliżej flagowe technologie amortyzacji GEL oraz FlyteFoam Propel w połączeniu z niebanalną i bardzo komfortową, bezszwową cholewką. Nowa i ekskluzywna odsłona ASICS GEL-Cumulus 21 MK, dostępny tylko w INTERSPORT!

​​​​​​​

 

​​​​​​​

​​​​​​​

 
 

​​​​​​​

​​​​​​​

 

 

​​​​​​​

​​​​​​​

 
​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​
​​​​​​​



Poznaj naszą praktyczną opinię na temat butów Asics Cumulus 21


Z perspektywy „konserwatora” powierzchni płaskich

Odchudzona konstrukcja, zupełnie nowa cholewka i ten sam, doskonały komfort biegu. Chciałbym w tym tekście przedstawić model Cumulus 21 MK, czyli to, co doskonale znamy w nieco innym opakowaniu. Wszystko to z perspektywy osoby, dla której bieganie to nieodłączny element życia. Tekst doprawiłem kilkoma informacjami technologicznymi, aby „danie” miało bardziej wyrazisty smak. Zapraszam do lektury i życzę „smacznego”.

Optyczny pazur
Nowa wersja modelu Cumulus 21 różni się przede wszystkim wykorzystaniem nowego materiału w górnej części obuwia. Za utworzeniem cholewki naszego bohatera odpowiada materiał Knitted Mesh. Jego najważniejszymi zaletami są:

·        Świetne dopasowanie
·        Zmniejszone ryzyko obtarć
·        Wysoka elastyczność

​​​​​​​


Najwyższe słowa uznania wędrują w kierunku tego elementu. Przede wszystkim po założeniu czujemy, że stopa i cholewka tworzą jednolitą całość. Nie ma tutaj mowy o żadnych zbędnych ruchach naszego fundamentu, a jak wiemy, przekłada się to bezpośrednio na nasze bezpieczeństwo i komfort biegu. Zarówno w środku obuwia, jak i na zewnątrz zastosowano materiały, które maksymalizują wentylacje i oddychanie naszej stopy. Zapiętek wykonany w technologii Internal Heel Counter jest nowy, nieco węższy i mocniej zadarty ku górze.
Gwarantuje to nam ścisłą opiekę nad naszą stopą podczas każdego kroku. Bez obaw, okolice kostek i pięty poczują jedynie miękką otulinę, która jest bardzo przyjemnym w dotyku materiałem.



Całość jest świetnie spasowana i stanowi bardzo ważny element stabilizacji podczas biegu.
Integracja języka z pozostała konstrukcja obuwia to strzał w 10, szczególnie dla tych osób, które uwielbiają dopasowane i nieco węższe konstrukcje obuwia. System wiązania i ułożenie przelotek nieco różni się od standardowej wersji. W modelu Cumulus 21 MK zastosowano dwustrefowe wiązanie. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to nic innego, jak bardzo dobre trzymacie pięty i brak przesuwania się stopy w przód i tył podczas najbardziej intensywnych treningów. Tematem uzupełniającym całość jest mocno wyścielony język, który dodatkowo sprawia, że system wiązania jest niewyczuwalny przez stopę. Zostając przy temacie wiązania, należy zwrócić uwagę na wygląd sznurówek i ich materiał. Sznurowadła są bardziej płaskie i szersze. Przekłada się to na większy komfort, gdyż mamy mniejsze ryzyko punktowego ucisku na podbicie. Materiał wykorzystany do ich tworzenia jest identyczny jak w standardowej wersji, czyli bez obaw o ich rozwiązywanie podczas treningów w deszczu. Wyrafinowaną konstrukcję dopełnia przednia część obuwia, która w tej wersji jest bardziej przyjazna dla naszych palców.


Od ośmiornicy na obiad do technologii FlyteFoam


Podeszwa środkowa jest utworzona z dwóch materiałów. Dolna warstwa to pianka skonstruowana w technologii FlyteFoam. Dzięki niej podczas każdego kroku czujecie dużą amortyzację, miękkość i lekkość kroku. Technologia może pochwalić się znakomitym stosunkiem wagi do wytrzymałości, co sprawia, że nie musimy wybierać butów lekkich z ograniczonym wsparciem lub ciężkich, o większych właściwościach amortyzujących. W tym miejscu spotykamy lekkość z wytrzymałością.
Górna warstwa podeszwy środkowej dba oto, aby oprócz komfortu, wygody i bezpieczeństwa znalazło się miejsce dla emocji, mocniejszych wrażeń i radości z biegu. FlyteFoam Propel, bo to o nim mowa, dostarcza dużo większą sprężystość przy odbiciu, dzięki temu podczas szybkiego biegu nasze mięśnie i stopa czują bezpośrednie wsparcie. Dla mnie jest to idealne połączenie, gdyż w praktyce otrzymuję produkt o wysokim poziomie amortyzacji bez uczucia zapadania się podczas biegu. Uzupełnieniem naszego komfortu w modelu Cumulus 21 MK jest wkładka wewnątrz buta, która jest stworzona z materiału dobrze nam znanego – EVA. To kolejny krok w kierunku poprawy miękkości i amortyzacji w bucie. Cała podeszwa środkowa już dawno odeszła od standardowego wizerunku ASICS. Nie znajdziemy tutaj usztywnień, podnoszących wagę obuwia plastików czy nadmiernej sztywności. Całość została zrealizowana zgodnie z technologią Full Ground Contact. Płaska konstrukcja zapewnia wsparcie wszystkich rozwiązań, które znajdują się w podeszwie środkowej. Całość świetnie dopełnia specjalne nacięcie Guidance Line.
Otrzymujemy elastyczną podeszwę, którą można bez problemu zginać w palcach. Jest to praktyczne wsparcie dla pracy naszej stopy.


​​​​​​​
​​​​​​​



W serwisie youtube po wpisaniu w/w słów możemy zobaczyć, co uzupełnia naszą podeszwę środkową. Mowa tutaj o prostej i niesamowicie skutecznej technologii GEL. System został ulokowany w tylnej i przedniej części modelu Cumulus 21 MK. Jest to kapsułka, która składa się z poliuretanu i silikonu. Jej głównym zadaniem jest pochłanianie pionowych wstrząsów, które generujemy podczas każdego kroku. Jest ona bardzo istotna z punktu widzenia amortyzacji i naszego bezpieczeństwa. Nasze ciało podczas lądowania zwiększa swoją masę nawet 3-krotnie, co powoduje konieczność odpowiedniego zabezpieczenia naszych stawów i mięśni przed każdym uderzeniem o asfalt.

Profil bohatera


Cumulus zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Bez obaw o „wysoki” drop, który w tej wersji wynosi 10mm. Nie miałem problemu podczas biegu z przejściem na śródstopie. W tej wersji zrealizowałem 8 jednostek treningowych. Po ponad 120 km cały czas czuję świetne dopasowanie, równowagę pomiędzy amortyzacją i sprężystością. Lekkość konstrukcji jest mocnym atutem tego modelu. 270g nie czuć na stopie, co pozwala rozwinąć skrzydła podczas najdłuższych treningów. Idealnym kandydatem dla tego modelu jest biegacz ze stopą neutralną, którego waga oscyluje w granicach 85 kg. Wykonuje on 3 do 5 treningów w tygodniu po twardych nawierzchniach.