• Darmowa przesyłka od 100 zł
  • Darmowy odbiór w salonie
  • Możliwość zapłaty w ratach

Jak przygotować się do pierwszego startu?

Zadbaj o odpowiednie przygotowanie do swojego pierwszego biegu na 5km lub 10km. INTERSPORT radzi na jakie etapy podzielić przygotowania oraz jak trenować do pierwszego maratonu.

Rozpocznij od rekreacyjnych krótszych biegów, aby przejść do dłuższych dystansów, aż po pełne maratony.


Przygotuj się do swoich pierwszych biegów na dłuższe dystanse z właściwym planem treningowym

Napięcie pomału rośnie, a Ty masz jeszcze kilka miesięcy zanim zdobędziesz wyznaczony cel i przekroczysz linię mety. Trening do maratonu to stopniowy proces wymagający czasu, zaangażowania i przygotowania. Znalezienie planu treningowego pasującego do Twojego planu dnia jest kluczem do odpowiedniej motywacji i osiągnięcia celu.

Przygotowując się do startu w jakimkolwiek biegu zacznij od stworzenia tygodniowego planu treningowego. Nadaj priorytet swojemu treningowi i wykonuj co najmniej 4 sesje w tygodniu zawierające następujące elementy:

  • Bieg w umiarkowanym tempie zaczynając od krótkiego, a kończąc na średnim dystansie.

  • Jeden bieg na  dłuższym dystansie.

  • Bieg dla rozluźnienia i relaksu czyli trucht.

  • Trening w szybkim tempie lub bardziej wymagający np. trening  interwałowy, bieg w tempie, podbiegi oraz trening obwodowy i inne ćwiczenia zwiększające wydolność cardio na trasach długodystansowych.

Włączenie powyższych elementów w Twoją rutynę treningową pomoże Ci poprawić wydajność i zrealizować Twoje cele związane z maratonem.

​​​​​​​



Wskazówki treningowe do dystansu na 10 km

Zgodnie z planem treningowym nadszedł czas aby zwiększyć dystans. Co tydzień zwiększ dystans o 10%, będzie to najbardziej efektywne, a także korzystne dla formy i zdrowia.

Trening przygotowujący do biegu na 10 km może być dla Ciebie intensywny, dlatego pamiętaj aby w swoim  planie uwzględnić dni przeznaczone na odpoczynek od biegania lub zmniejsz dystans raz na kilka tygodni, co da możliwość regeneracji Twojemu organizmowi. Zajęcia takie jak joga, wycieczki górskie, jazda na rowerze, sporty walki czy pływanie to świetne sposoby na bycie aktywnym podczas przerw na  dni bez treningu biegowego.



Na co zwrócić uwagę przechodząc do treningu przed maratonem​​​​​​​


Przygotowanie do pierwszego maratonu to przede wszystkim zbudowanie kondycji i znalezienie najlepszych dla Ciebie rozwiązań treningowych – a to wymaga czasu. W przypadku biegów na dystans 5-20 km  treningi do startu zajmą ok. 10 tygodni. Natomiast, aby wziąć udział w pełnym maratonie musisz wiedzieć, że konieczne jest przeznaczenie roku na odpowiednie przygotowania, żeby pokonać tak długi dystans. Startowanie w kilku biegach o krótszych dystansach to również bardzo dobry sposób, aby przygotować się zarówno mentalnie jak i fizycznie do maratonu.

Niezależnie od tego czy będziesz startować w biegu na krótszy dystans czy w maratonie, wdrożenie powyższych prostych wskazówek treningowych pomoże Ci poczuć się przygotowanym do  przebiegnięcia pierwszego maratonu! Pamiętaj, że podstawa podczas treningów i biegów to komfort oraz wygoda sprawdź ofertę marki Pro Touch.

​​​​​​​

​​​​​​​

​​​​​​​